Emma Lindgren

Alla inlägg under mars 2010

Av Emma - 9 mars 2010 21:27

Det ligger en sovande prinsessa här brevid mig. Hon drömmer så sött där hon ligger, lite då och då rycker hon till, hennse ben sparkar lite lätt i luften och hennes armar ligger så fridfullt stilla. När hon andas kommer ett lätt snarkande ljud ur hennes näsa ett sånt där ljud som bara en liten beby kan få att låta sött. Jag måste stanna upp ett tag och bara titta på henne, de slår mig att det är min dotter som ligger här. Min dotter orden låter overkliga, min vackra dotter ligger brevid mig och sover som en liten prinsessa. Skulle någon ha sagt för två år sen att jag idag skulle sitta å beundra min sovande dotter så skulle jag bara ha skrattat och aldrig trott det kunde va sant. Men sant är de för här sitter jag nu brevid min sovande dotteroch beundrar henne.


Av Emma - 9 mars 2010 10:59

hon är så vacker vår lilla prinsessa.... å i morron ska hon va me i tidningen vår lilla älskling


Av Emma - 8 mars 2010 10:56

ja idag blir lilltjejen 7 veckor, helt otroligt kan inte fatta vad tiden springe förbi.. sitter i alla fall å väntar på att hon ska vakna så vi kan gå på en lite promis men hon måste äta lite först tänkte jag... ne nu ska jag ta hand om lite diska tänkte jag så de är gjort i alla fall..



bye bye  

Av Emma - 7 mars 2010 14:30

funderar på om jag ska ta å baka lite så de finns lite gott i frysen.. blir nog bullar och nått mer som jag inte har komme på än. ne nu ska jag ta å börja med bulldegen medans Celine sover..


bye bye

Av Emma - 5 mars 2010 14:26

här kommer receptet på min kyckling soppa

Ingredienser

2 kycklingfileér
1 packet nudlar
1 morot
1 palsternacka
½ purjolök
½ gullök
½ paprika
1 dl mat grädde
1 hönsbuljong
Curry krydda
1½ l vatten

Gör så här

Börja med att förkoka kycklingen tills den är genom kokt.

Medans kycklingen kokar kan du skiva palsternackan och moroten, och hacka purjolöken, gullöken och paprikan.

Häll sedan vattnet och matgräddeni en kastrull och koka upp vattnet. tillsät sedan moroten och palsternackan och koka på låg värme i 20 min.

Och medans de kokar kan du dela kycklingen i små bitar.

Tillsätt sedan paprikan, gullöken och purjolöken.

Koka nudlarna för sig och tillsätt sedan kycklingen, nudlarna och hönsbuljongen i soppan.

Du kan även tillsätta lite mer vatten då de troligtvis dunstat bort lite

Till sist krydda med curry kryda efter tycke och smak.



Av Emma - 3 mars 2010 10:53

ja då var de onsdag då, igår va vi på bvc för läkarbesök å allt var som de skulle, å nu väger prinsessa 4205g så hn är stora tjejen...

har suttit å funderat lite både idag å igår, å de fins nått jag känner att jag verkligen skulle vilja göra om de fans pengar så de räkte, känns väldigt tråkigt att allt jämt ska handla om pengar...

ne nu ska jag gå å bytta om för att fara å handla med mamma

Av Emma - 1 mars 2010 22:53

ja nu är lilltösen 6 veckor. i morgon blir de bvc för första läkarbesöket sen bb..

idag har vi i alla fall inhandlat lite mat. sen nu ikväll hämtade jag zara i lugnvik så vi har suttit å å haft de mysigt å pratat...

de blir en kort uppdatering för jocke håller på göra kvällsfika så


bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards